تبلیغات
اینجـــآ هَــمِه چــی دَر هَــمِه.◕ ‿ ◕ - استرس چیست؟چگونه با استرس زندگی کنیم؟

✿شَــــرطِــه ورود : فَـــقَــط خَــــندِه✿


Admin Logo
themebox Logo

دانلود آهنگ
نویسنده :Samane jv
تاریخ:چهارشنبه 28 مهر 1395-09:22 ب.ظ

استرس چیست؟چگونه با استرس زندگی کنیم؟

نتیجه تصویری برای استرس


استرس احساسی است که زمانی به شما دست می‌دهد،
که فشار بیشتر از آنچه شما به آن عادت داشته‌اید برشما وارد شود.
زمانیکه شما دچار استرس می‌شوید، بدن شروع به ترشح هورمون‌هایی می‌کند که
سرعت
تپش قلب را بالا برده، تنفس شما را سریع‌تر کرده و
میزان
انرژی بیشتری به شما می‌دهد.
بعضی از انواع استرس عادی و حتی مفید بوده و
بدون آن شما انگیزه‌ای برای فعالیت ندارید.
بعضی ها معتقدند این نوع استرس به انسان کمک کرده و زندگی بدون آن بی معناست.
 اما اگر استرس بیشتر از
توان جسمی و روحی ما باشد و
زندگی مارا تحت تاثیر قراردهد، استرس بد یا کاهنده نامیده می‌شود.



اگر استرس زیاد برای شما اتفاق بیافتد یا مدت آن طولانی باشد، این نوع استرس می‌تواند از انواع استرس بد باشد. این نوع استرس می‌تواند با سردرد، ناراحتی معده و مشکل در خوابیدن ، همراه باشد. همچنین این نوع استرس می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کرده و مبارزه با بیماری‌ها را برای شما سخت نماید. بعلاوه اگر شما هم اکنون به بیماری و یا مشکلی مبتلا هستید ممکن است استرس آن را بدتر نماید. استرس می‌تواند شما را حساس، ناراحت و یا حتی افسرده کند.


عامل استرس یا تنش زا چیست؟


عامل استرس یا تنش زا، عاملی است که می‌تواند بعنوان محرک عمل کرده و باعث ابتلای شما به استرس شود. استرس احساس تحت فشار بودن است، درحالیکه تنش زا عاملی است که در ما باعث بوجود آمدن استرس می‌شود و در محیط زندگی ما قرار دارد. بعنوان مثال صداها، افراد ناخوشایند و کسانیکه از آنها بدمان می‌آید، افزایش سرعت ماشین یا حتی بیرون رفتن از خانه همه می‌توانند، تنش زا باشند. عموما(همیشه نه) هرچه بیشتر ما با عامل استرس یا تنش زا مواجه شویم، بیشتر احساس استرس می‌نماییم.


واکنش بجنگ یا دررو چیست؟


بخشی از واکنش ما در برابر استرس جسمی بوده و بر وضعیت جسمانی ما تاثیر می‌گذارد. زمانیکه ما با یک تهدید یا خطر مواجه می‌شویم، بدنمان موادی را آزاد می‌کند که به ما قدرت محافظت (حالا یا فرار با بیشترین سرعت و یا مبارزه با بیشترین توان) از خودمان را می‌دهد. بعنوان مثال هنگامی‌که شما در خانه هستید و زلزله رخ می‌دهد، با بیشتر شدن سطح این مواد شیمیایی بدن شما سریعتر از همیشه عمل کرده و شما می‌توانید با سریعتر بیرون رفتن و یا بیرون بردن خانواده‌تان، جان خود و خانواده‌تان را نجات دهید.


بجنگ یا دررو واکنش سیستم عصبی بدن ما به یک واقعه استرس زا است. در این واکنش بدن ما مواد شیمیایی کورتیزول، آدرنالین و نورآدرنالین بیشتری تولید کرده که باعث افزایش ضربان قلب، محمک شدن ماهیچه ها، عرق کردن و افزایش سطح هوشیاری شده و همه این‌ها به ما برای محافظت از خودمان در موقعیت های خطرناک کمک می‌کند. در زمان واکنش بجنگ یا دررو سایر عملکرد‌های بدن که در آن لحظه مورد نیاز نیستند، کاهش فعالیت داده(مانند سیستم ایمنی یا دستگاه گوارش) و همه منابع بدن برروی عملکردهای مورد نیاز همچون افزایش سرعت تنفس، جریان خون، هوشیاری و قدرت ماهیچه‌ها متمرکز می‌شوند.


 





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 


Lupe
یکشنبه 30 تیر 1398 05:46 ب.ظ
Scenario: You’re chatting optimistic a sweet ability have a
weakness for gain next having an adverse effect on things inedible oh thus clearly, but
gets here the dreaded subject “Accordingly where trendy L.A.

will you subsist?”. The hardly a good unspoken dictate that if reply adoration benefit doesn't conscious
just a 5 mile radius, that rapport is finished.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر